8 februari 2021 nietbart

Beter communiceren kan met Communicatie met een Plus

Word een geliefde organisatie en maak eerlijke winst

Beter communiceren kan met Communicatie met een Plus. Communicatie met een Plus verbindt aparte waarden aan de communicatie van organisaties.

Organisatiewaarden zijn niet altijd (direct) toepasbaar zijn op communicatie. Vandaar mijn idee om de communicatie van organisaties van aparte waarden te voorzien. Ik kwam uiteindelijk uit op deze vier: effectief, eerlijk, meerwaarde en samen. Ik noem het Communicatie met een Plus.

communicatie met een plus hermez communicatie johan de wal model

Wat kun je met Communicatie met een Plus?

Communicatie met een Plus past bij de bestaande ethische richtlijnen en is in lijn met het voor hedendaagse organisaties cruciale concept van de stakeholder (en alles dat daarmee samenhangt).

Elke communicatiewaarde is gekoppeld aan een voordeel, dat door naleving van de bewuste waarde kan ontstaan, intern en/of extern.

De voordelen voor de organisatie vind je in de buitenste cirkel van het model (co-creatie, vertrouwen, eerlijke winst en liefde).

Alle voordelen werken afzonderlijk en gezamenlijk mee aan effectievere communicatie en uiteindelijk ook aan het bereiken van de organisatiedoelen.

Het ideaal is een geliefde organisatie die eerlijke winst maakt

Het ideaal is een geliefde en goed in de gemeenschap ingebedde organisatie, die wordt vertrouwd, die eerlijke winst maakt en via co-creatie verder groeit.

Als je wilt, kun je dit model gebruiken om nog eens goed naar aard en doel van je eigen organisatie te kijken.

In dat licht is het model van De Gouden Cirkel van Simon Sinek waarschijnlijk waardevol, vandaar dat ik een variant heb gemaakt met zijn model erin verwerkt (de afbeelding rechts).

Helder perspectief op betere communicatie met herkenbare voordelen

Communicatie met een Plus is mijn antwoord op de vragen naar het waarom, hoe en wat van Hermez Communicatie. En het biedt een helder perspectief op betere communicatie met herkenbare voordelen.

Communicatie met een Plus is ontwikkeld op basis van mijn jarenlange ervaring. Robert Phillips inspireerde me via zijn boek ‘Trust Me, PR is Dead’ om mijn ideeën uit te werken tot een bruikbaar model.

  • deel dit artikel
, , , , , , , , , , ,